Adresas: 
Gerosios Vilties g. 7A, Vilnius
Tel.: 5-233 7649


Priklausomybė: 
Savivaldybės
Įstaigos tipas: 
Ikimokyklinio ugdymo mokykla

Mokymo kalbos: 
lietuvių
Mokymo formos: 
Dieninė

Savivaldybė:
Vilniaus apskr. Vilniaus m. sav.
Straipsniai

Svarbiausias vaidmuo auklėjant vaiką tenka šeimai. Pradėjus jį vesti į lopšelį – darželį, svarbu, kad nebūtų didelio kontrasto tarp emocinės aplinkos, kurią mažylis palieka šeimoje, ir tos, kurią randa atėjęs į vaikų įstaigą. Maži žmogučiai paliekami svetimiems. Jie verkia ir tai normalu. Mamos dažnai emocingai reiškia savo nuomonę. Beveik neteko girdėti žodžių: “Tu pasiilgai, laukei manęs ir aš tavęs pasiilgau”. O girdime:”Tu verkei, tave skriaudė?” ar “Jei tu žliumbsi, neateisiu pasiimti”.


Tėveliai, vesdami vaiką į darželį, vadovaukitės nuostata, kad čia jūsų vaikui bus gera, čia jį globos ir juo rūpinsis žmonės mylintys vaikus ir savo darbą. Geranoriška, pagrįsta abipusiu pasitikėjimu bei pagarba šeimos ir pedagogų sąveika – viena pagrindinių sąlygų, nulemiančių vaiko greitą ir sėkmingą adaptaciją, visą vaiko ugdymo sėkmę.


Tėvai vesdami į lopšelį – darželį savo mažylius, turi žinoti:
Iš anksto būtina parengti vaiką darželiui psichologiškai – papasakoti, kad ten ras naujų draugų, bus smagu žaisti;
Tik tinkamas tėvų elgesys ir nuostata vaiko atžvilgiu sumažina vaiko išsiskyrimo nerimą, palengvina ir sutrumpina adaptacijos laikotarpį;

  • Didelę reikšmę turi pedagogų ir tėvų šiltas, dalykiškas bendravimas, mokėjimas išsakyti savo norus ir išgirsti pedagogų nuomonę;
  • Būtinas atvirumas bendraujant. Tėvai su pedagogais turi dalintis savo abejonėmis, problemomis, pateikdami visą informaciją apie savo vaiką ir jo augimo sąlygas;
  • Sprendžiant kylančias problemas bei bendraujant, reikėtų vengti išankstinių nuostatų kieno nors atžvilgiu;
  • Tėvų nenoras dalyvauti vaiko adaptacijos procese gali turėti neigiamų pasekmių vaikui, o emociniai sutrikimai jo psichikoje gali išlikti ilgam


Tad dar kartą paklauskite patys savęs, ar tvirtai apsisprendėte vesti mažylį į lopšelį – darželį, ar tam esate pasiruošę?
 

Kada vaiką išleisti į darželį: naujo tyrimo rezultatai nustebins daugelį

 

Drezdeno (Vokietija) universitetinės klinikos Vaikų ir paauglių psichiatrijos skyriaus vadovas profesorius Veitas Roessneris teigia, kad ankstyvas vaiko išleidimas į vaikų darželį jokios psichologinės žalos jam nedaro. Atvirkščiai. Naujausiame žurnalo „Stern“ numeryje profesorius tvirtina, kad jei vaikas lopšelį-darželį pradeda lankyti iki dvejų metų, tai turi teigiamos įtakos jo psichinei sveikatai.

Specialistas tokią išvadą padarė remdamasis savo tyrimo rezultatais. Jo metu buvo tirta 4000 priešmokyklinio amžiaus vaikų iš šio pietryčių Vokietijos miesto. Kuo anksčiau vaikai buvo pradėję lankyti vaikų priežiūros įstaigas, tuo buvo mažesnė psichologinių problemų rizika.

Tuo tarpu jei mergaitės ir berniukai vaikų darželį pradėjo lankyti tik trejų ar ketverių metų, rizika turėti elgesio sutrikimų (hiperaktyvumo ir kt.) bei psichikos problemų išauga dvigubai. Tokius rezultatus tyrėjai gavo skirtingų socialinių statusų grupėse: ir nepilnose šeimose, ir socialinės rizikos šeimose, ir šeimose, kur tėvai turi aukštąjį išsilavinimą. Kitaip tariant, socialinė šeimos padėtis tam įtakos neturėjo.

Šis tyrimas įpils žibalo į amžinai aktualią diskusiją, koks amžius yra optimalus pradėti vaiką leisti į darželį. Vaikų ir paauglių psichiatras Roessneris teigia, kad tėvų įtaka vaiko auginimui yra didžiausia ir svarbiausia, tačiau tai nereiškia, kad jie su vaiku iki mokyklos turi praleisti 24 valandas per parą. Pasak jo, šiuolaikinės vaikų priežiūros įstaigos yra modernus pakaitalas to, ką vaikai turėjo prieš šimtą metų – gausią šeimą su būriu brolių ir seserų ar kaimo bendruomenę, kurioje draugiškai augo ir „ugdėsi" vaikai.

http://www.ikimokyklinis.lt/media/images/s.gif

Šaltiniai: ikimokyklinis.lt